Van Chang Mai naar Koh Tao

18 augustus 2016 - Tambon Ko Tao, Thailand

Donderdag 18 augustus.
Dinsdagavond vertrokken met de slaaptrein die we net hadden gehaald. Super leuke ervaring die slaaptrein. De stoelen die net niet breed genoeg zijn voor 2 personen worden 's avonds omgebouwd naar bedden. Een bed boven en een bed beneden. Er komt een mannetje de stoelen veranderen, hij doet dat heel handig. Er gaat bij het plafond een klep open daar zit het boven bed en daar liggen schone lakens en dekens in en in een wip maakt hij 2 bedjes op en gaat hij naar de volgende stoelen. Er komen nog gordijntjes voor te hangen voor wat privilege. In de trein kon ook eten besteld worden, dit wordt pas gebracht nadat de bedden zijn opgemaakt bij ons. Dus in ons bedje eten we de lekkere gerechten op. Goed geregeld hier! Daarna gaat iedereen lekker liggen, dat ligt helemaal niet verkeerd. We slapen allemaal prima die nacht. Jammer dat we alweer om 5 uur worden wakker gemaakt, maar ja, de trein moet weer terug in z'n gewone stand. Ook dit gaat weer super efficiënt. Leuk om dit allemaal te aanschouwen. In Bangkok is het weer heel erg warm. We nemen een tuk tuk naar Khao San road en deze brengen ons supersnel er naar toe. We gaan op zoek naar het bureautje waar we vanavond moeten zijn voor de volgende nachtreis, maar dan met bus. We kunnen helaas onze backpacks niet kwijt en zullen dus de hele dag met die tassen moeten sjouwen. We beginnen eerst maar eens bij een restaurantjes. Ik ga met Tjade, Nika nog even wat inkopen doen. Uiteindelijk gaat de dag toch nog redelijk snel voorbij. Terug bij het bureautje, krijgen we roze labels om aan de bagage te doen en paarse stickers om weer op onszelf te plakken. We worden al snel naar de opstap van de bus gebracht, 2 uur eerder dan op onze tickets staat. Goed dat we op tijd zijn. Ik hoor vantevoren dat het geen slaapbus is dus we bereiden ons op het ergste voor. Ook is er stel die vertelt dat de airco verschrikkelijk koud is en je mazzel moet hebben wil je een deken krijgen. Waarom wilde ik ook alweer backpackers? We staan tussen alleen maar jonkies, ik voel me lichtelijk bejaard. Maar uiteindelijk blijkt de bus helemaal geen drama, de stoelen kunnen ver naar achteren en de airco is prima. Jur zit naast een Amerikaanse jongen en begint een heel gesprek met hem, algauw zitten wij geanimeerd mee te kletsen. We slapen ook allemaal nog. De reis vliegt voorbij. Toch leuk backpackers. Hihi. Rond half 4 's nachts zitten we op de boot. Het gaat allemaal een stuk sneller dan verwacht. Allemaal een reispil ingenomen, maar de boot gaat redelijk heftig heen en weer en Tjade en Jur redden het maar net. Zij komen knap groen van de boot. Mars belt met het resort en zij komen ons binnen een kwartier ophalen. We krijgen wat Thais kussens zodat we wat kunnen doorslapen op het terras. Rond 8 uur gaan we lekker ontbijten. Half 10 zijn de kamers klaar, we gaan douchen en vallen lekker even in slaap. De rest van de middag lekker even gechilled. Ook al gesnorkeld, het is echt heel mooi in de baai van het hotel. Hier kunnen we ons wel even vermaken !! Er blijkt een mega springrots voor de deur te liggen, dus Tjade kan ook z'n gang gaan.

1. Ton:
    18 augustus 2016
    Er wordt een verslag gebracht alsof we er zelf bij zijn.
    Mijn complimenten! !!!!