Chang Rai

14 augustus 2016 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Zaterdag 13 augustus.
Vanochtend uitgeslapen ( 9 uur ). Voor ons uitslapen deze vakantie. We hoeven niet zo vroeg weg, de slaapbus vertrekt pas om 20.00 uit Bangkok. We moeten vanuit Kanchanaburi eerst 3 uur rijden naar Bangkok. Auto weer weggebracht op vliegveld, heeft het prima gedaan. Met een taxi naar Khao San road, daar blijken we gelukkig onze rugzakken in het kantoortje achter te kunnen laten. Stukken minder zwaar beladen gaan we even Khao San road op om wat te kijken, trui voor Jur kopen ( z'n vest eerste dag al kwijt geraakt )niet dat we een trui nodig hebben hier, maar voor in de slaapbus met airco, je weet maar nooit. We gaan op een terrasje zitten nemen een lekker drankje en wat te happen en voor we het weten is het tijd om naar de bus te gaan. We blijken niet de enige te zijn, het is super druk met backpackers. We worden naar bus geloosd met een sticker op ons t-shirt zodat we in de goede bus belandden. Hij ziet minder luxe uit als op het plaatje, jammer. Maar de stoelen gaan net zover achteruit en dat is het belangrijkste. We berijden ons voor op een lange nacht. Met een half slaappilletje slapen Nika, Tjade en ik redelijk. Mars en Jur blijken weinig te hebben geslapen. Rond 11 uur 's avonds krijgen we nog een maaltijd, de kids merken het al niet eens meer, ik ga slaapdronken met Mars mee. We hebben lekkere noedelsoep gegeten. En weer verder met de reis. Rond 6 uur komen we aan in Chang Mai, zo duf als ik weet niet wat natuurlijk. Als de bus weg is komen we er achter dat Mars z'n zonnebril en Jur nieuwe trui nog in de bus liggen. Helaas pindakaas. Daarna komt Mars er achter dat z'n Internationale rijbewijs waarschijnlijk nog in Bangkok bij de verhuurauto service. Gaat lekker !! Goed toch maar proberen de auto op te halen. Dat lukt gelukkig. Rond half 10 gaan we op weg naar het zipline park. We zijn benieuwd. Alles blijkt super geregeld te zijn en binnen "no time" vliegen we door het oerwoud. Het is vooral de prachtige omgeving die het uniek maakt. Heel eng blijkt het niet te zien, fijn voor mij. Jammer voor de jongens. Maar 1 ding is zeker we zijn de nacht in de bus alweer vergeten. We krijgen nog een lunch en daarna gaan we met de auto richting Chang Rai, dat ligt weer 200 km verderop. Het is gelukkig een prima weg, en Mars weet ons er weer veilig te krijgen. Hotel is prima, schoon, zwembad. Maar minder persoonlijk als de vorige 2 hotelletjes. Lekker douchen, voelen ons rond uit smerig, dat gevoel heb ik al meerdere keren gehad deze vakantie. Bah ! Rond 8 uur gaan we op pad naar Italiaans restaurant, even wat anders hihi. Heerlijk pizza gegeten en toen naar het hotel terug. Nee, hè !! Start de auto niet. Wat nu, ik ga hulp vragen bij Italiaan, deze laat bellen naar Avis, maar als je pech hebt, heb je lekker pech want het kantoor is dicht. Tjade vraagt hulp bij touroperater. Daar zitten 2 mannen en deze zijn zeer bereidwillig om te helpen. Bellen verschillende mensen, uiteindelijk bellen ze de politie en die met zwaailichten en al helpen. Helaas lukt het met hun dunne startkabels niet om de zware diesel aan de praat te krijgen. Oké, auto leeggehaald en met z'n 5en in de tuktuk naar het hotel. Morgen zien we wel verder, eerst slapen.