Chang Mai

17 augustus 2016 - Tambon Chumphu, Thailand

Maandag 15 augustus.
We rijden vandaag naar Chang Mai terug. Mars gaat eerst de auto omruilen, er is een nieuwe accu in gedaan als het goed is. De auto kan pas om 12 uur op gehaald worden, dus we kunnen rustig aan doen. Mars is rond 1 uur met de auto terug en we gaan op weg. Rond half 2 krijgt iedereen honger en gaan we op zoek naar een benzinepomp met een 7-eleven, voor lekker broodje. Onze vaste lunch als we op pad zijn met de auto. Als we in de buurt van Chang Mai zijn stel ik voor om eerst nog langs een parasolfabriekje te gaan, daar kun je een mooie tekening op je telefoonhoesje laten maken. Nadat de eerste 2 het niet waren, komen we bij de goede aan. Jur en ik laten ons hoesje beschilderen. Heel mooi geworden. Verder op weg naar ons hotelletje die we voor die nacht geboekt hebben. Na een kruip door, sluip door route te hebben gehad, komen we bij een schattig hotel. Even installeren en dan op weg naar de night bazaar, een wandeling van een half uurtje. Leuke stalletjes, maar het leukst van alles is een overdekte hal met live band en allemaal verschillende tentjes waar je eten kan halen. We nemen een lekkere wrap en nachos, heerlijk met een mojito weg gespoeld. Het bandje speelt leuke oude disco nummers. Erg gezellig.Op de terugweg mag Jur dan eindelijk een mes kopen, waar hij vanaf z'n 9e van droomt. Thuis meteen naar bed.

Dinsdag 16 augustus.
Vandaag gaan we naar de Grand Canyon. Eindelijk , Tjade kon niet wachten. We nemen eerst ons ontbijtje, eindelijk wat anders dan eieren, we konden pancake kiezen met wat fruit. Lekker. We zijn er vlot, het is er helemaal niet druk. Tjade en Jur zijn de eerste die eraf gaan. Nika wacht liever even af. Ach, er moeten ook opnames met go pro gemaakt worden. Er moet natuurlijk ook op een spectaculaire manier er van afgegaan worden. Jur maakt een salto voorover en Tjade achter over. Ze maken hier mee zoveel indruk op een paar chinese meisjes dat deze op de foto willen met de jongens. Wat een giller niet. Zo vermaken ze zich prima. Wij maken onder tussen foto's en filmpjes, wij laten deze rotssprong van 8 meter aan ons voorbij gaan. Nika springt er uiteindelijk nog wel af, maar houdt het bij 1 keer. Verder wat duiken bij een lager rotsje. Mars en ik proberen ook nog wat selfies te maken, dat is echt nog niet makkelijk. We liggen verschrikkelijk in een deuk om onze verwoede pogingen.
Om half 2 vertrekken we naar treinstation, om half 4 moeten we de slaaptrein naar Bangkok hebben. Mars zet ons af en gaat zelf de auto terugbrengen. Wij eten een lekkere pizza en opeens zien we iedereen richting trein gaan. Oeps, het is ongemerkt 3 uur geworden en nog geen spoor van Marcel. Oké, wij gaan eerst maar eens polshoogte nemen bij de trein. Na 2 keer vragen komen we bij de goede wagon . Ik laat de bagage en de kids achter en ga kijken of Mars al is gearriveerd. Inmiddels 3.15 uur, lichtelijk gestrest. Ik zie een Airport taxi aan komen, zal dat hem dan zijn? Maar nee hoor, 3 taxi's later stapt eindelijk Mars uit. Poeffff!!! Daar ben ik heel blij om, we lopen snel naar de trein. Halen nog even noedels voor hem, want mars heeft nog niets gegeten. Gelukkig de trein gehaald !